Czy warto korzystać z programów lojalnościowych i jak to zrobić

 

Obrazek

Programy lojalnościowe to idealny przykład współpracy typu wygrana-wygrana, czyli takiej, w której obie strony odnoszą korzyści. Hasło „zabieg marketingowy” kojarzy się wielu klientom często niezbyt pozytywnie. Może ono przywoływać skojarzenia z nachalną reklamą, manipulacją, wykorzystaniem naiwności niedoświadczonego klienta, warunków „zapisanych małym druczkiem” i tak dalej. Tymczasem programy lojalnościowe są zabiegiem marketingowym z którego klienci są zazwyczaj bardzo zadowoleni: korzystając stale z usług danej firmy można liczyć na korzystne upusty, nagrody i inne przywileje, którymi nie może się na co dzień cieszyć klient „z ulicy”. Tak więc, jeśli jesteśmy zadowoleni z usług danej firmy, warto spytać o dostępne programy lojalnościowe; dla usługodawcy to czysta korzyść (zdobywa stałego klienta) a my możemy coś zyskać: zaoszczędzić, skorzystać z usługi na preferencyjnych warunkach, otrzymać raz na jakiś czas atrakcyjną nagrodę rzeczową i tym podobne.

Przykładem programu lojalnościowego jest program Privilege wypożyczalni samochodów Europcar. Każdy klient, który wypożyczy samochód w Europcar, otrzymuje specjalną kartę. Jeśli zdecyduje się po raz kolejny skorzystać z usług Europcaru, otrzyma 10% zniżki na wynajem. Gdy liczba wynajmów w ciągu roku przekroczy odpowiednio 10 i 25 (bądź 45 i 85 dni) użytkownik zyskuje jeszcze większą zniżkę: 20% bądź 30%. Z oczywistych względów taki system jest korzystny zarówno dla klienta, jak i dla samej wypożyczalni, która może liczyć na to, że klient nie będzie już zainteresowany skorzystaniem z oferty konkurencji. Jeśli klient wynajmuje samochód naprawdę często, może zaoszczędzić na wynajmach aż 1/3 standardowej ceny. Firma oferuje też preferencyjne warunki dokonywania procedury wynajmu i załatwiania formalności.

Podsumowując, programy lojalnościowe to korzyść zarówno dla firmy, jak i dla klienta. Aby wziąć udział w programie lojalnościowym, wystarczy spytać o niego pracownika firmy; często wystarczy po prostu skorzystać z usługi firmy po raz pierwszy. Na pewno warto zapytać o programy lojalnościowe, jeśli planujemy korzystać z danej usługi stosunkowo często, zyskując status stałego klienta.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s