Dlaczego warto wynająć samochód w dużej renomowanej, choć droższej wypożyczalni?

Obrazek

Była kiedyś taka reklama chyba o piciu mleka, od którego podobno się rośnie. W każdym razie w pamięci utkwiła mi konkluzja: „Duży może więcej”. I dokładnie tę samą tezę możemy zastosować do wynajmu samochodów czy jakiejkolwiek innej firmy świadczącej usługi czy handlującej czymkolwiek. Na pewno są osoby, które cenią przyjacielską atmosferę podczas robienia zakupów w małych sklepikach, w których sprzedawca się do nas uśmiecha jak do dobrego znajomego, nazywa często po imieniu i coś doradzi w kwestii zakupów. Jednak jeśli  popatrzymy na ceny oraz zakres oferty towarów, to niższe ceny i większy asortyment mają sklepy wielko-powierzchniowe, gdzie jesteśmy tylko anonimowym klientem. Może jakość w małych sklepach jest lepsza, ale to też nie jest takie pewne, bo mniejszy obrót powoduje, że część towarów może być przeterminowana.Wynajem samochodów rządzi się podobnymi prawami.  Niewielka wypożyczalnia może zaoferować swym klientom kilka samochodów, pewnie niezbyt nowych i niezbyt drogich. Być może klient będzie zmuszony odstawić samochód w tym samym punkcie, gdzie go wynajął. Jeśli jeszcze właściciel jest starej daty, to nie ma swojej strony internetowej z pełną informacją, a godziny działania punktu są ograniczone.  Niewielki obrót wypożyczalni, związany z trafianiem oferty tylko do niewielkiego grona klientów powoduje, że właściciel niechętnie stosuje jakiekolwiek zniżki. Nie wspomnę już o kartach lojalnościowych, których pewnie nie ma, bo silne, atrakcyjne firmy wolą współpracować z podobnymi sobie.

Duża, renomowana wypożyczalnia jest w o wiele korzystniejszej sytuacji. Duży obrót spowodowany dopływem większej ilości klientów sprzyja akcjom promocyjnym kierowanym do stałych lub nowych klientów. Jeśli jest to sieć wypożyczalni taka jak Europcar w Polsce, to punkty wynajmu dostępne są w różnych miastach, również zagranicą. Strona internetowa z bieżącą informacją o cenach, promocjach i nowinkach przyciąga nowych klientów, szczególnie jeśli można samochód rezerwować przez Internet.

Większe zyski pozwalają na inwestowanie w nową flotę samochodową i nowe punkty wynajmu. Można też zatrudnić więcej osób, żeby wydłużyć godziny pracy wypożyczalni. Klient ma wówczas możliwość zwrotu samochodu o dowolnej porze i w dowolnym miejscu. Może też korzystać ze zniżek w hotelach czy liniach lotniczych współpracujących z renomowaną wypożyczalnią.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s